sobota 8. září 2018

Roboti mě nemají rádi

Roboti mě nemají rádi. Nebo snad dokonce totálně nesnášejí? Ať je to tak či onak, jedno je jisté: zatímco všem ostatním dobře fungují, u mne vždycky musí nějakých způsobem zlobit, protestovat a nepracovat.



Mobil



Musím rychle do něčeho zaťukat. Momentálně mám už rok a půl Samsung Galaxy A3 a jsem s ním maximálně spokojená. V minulosti jsem takové štěstí neměla.

Na podzim 2008, v sedmé třídě, jsem si pořídila nový telefon. Byla to naprostá pecka, protože na rozdíl od toho předchozího měl foťák, bluetooth a mp3 přehrávač.

Po roce používání začal zlobit. Několikrát za týden zapomněl, že má být připojený k síti. Musela jsem ho vždycky restartovat.

Poslali jsme ho kvůli tomu na reklamaci. 
A pak ještě jednou. 
A nakonec, těsně před koncem záruční doby ještě jednou. 
Měli nám vrátit peníze. Místo toho řekli, že se závada neprojevila

Protože to bylo o Vánocích, donesl mi Ježíšek automaticky nový telefon. Ten nezahálel: brzy začal projevovat stejnou poruchu. Při třetí reklamaci se závada rovněž neprojevila. Zajímavé bylo, že když mi ho vrátili, skutečně jsem už žádnou poruchu nezaznamenala. 

Začal štvát jinými věcmi, třeba tím, že jsem měla stále větší problémy rozumět při telefonování. Na reklamaci už však bylo pozdě.

Kupovat nový telefon se mi nechtělo. Podělila jsem starší Motorolu. Byl to chytrý telefon s Androidem, ale nejlepší léta měl dávno za sebou. Neustále zamrzal, občas posílal zprávy jiným adresátům, než jsem chtěla a občas si ze mne úplně vystřelil a zatajil mi příchozí hovor. Šéf mi přitom volal i několikrát do týdne, takže byl pěkně naštvaný.

Prostě paráda! Stěžovala jsem si denně, ale nějak jsem se nemohla dokopat k pořízení nového.
Naštěstí jsem loni k narozeninám dostala od taťky ten Samsung. Uf! 





Foťák



První fotoaparát jsem si koupila ve třinácti. Devět měsíců byl úplně úžasný. Pak se z ničeho nic odmítal zapnout.

„Ale prosím vás, to vám neschválí!“ povídala paní v elektru a odmítala nám ho vzít na reklamaci. Protože foťák zoufale potřebuju, rozhodla jsem se ke koupi dalšího.

Náhradu jsme pořídili ve stejném elektru. Prodávala nám ho ta paní, která mi pár dní zpátky odmítla původního miláčka poslat na reklamaci. Když jsme byli na odchodu, prohlásila:
„Možná bych vám přece jenom mohla ten starý poslat na reklamaci... ale opravdu nevím, jestli ho přijmou.“ Odeslali jsme ho. Přijali ho, opravili ho. Úplně bez problémů. Baba jedna!

Co se dvěma foťáky? 
Novější ode mne odkoupili rodiče. Jejich už byl starý a nespolehlivý.
Já jsem pak dlouhé roky fotila opraveným miláčkem.


Po ukončení studia na gymnáziu jsem se rozhodla pro změnu a sama sobě jsem jako dárek za maturitu pořídila Nikon Coolpix P520. Ptáte se, jestli funguje spolehlivě?

Teď už ano.

Půl roku po zakoupení byl na reklamaci i on. Z neznámého důvodu odmítal žrát paměťové karty.
„Zkoušela jste tu kartu formátovat?“ ptala se paní ve Fotolabu.
„Ano...“
„A zkoušela jste i jiné karty?“ vyptávala se dál, jako kdybych byla ten typ, co utíká k doktorovi po prvním kýchnutí.
„Úplně všechny, které jsem doma našla,“ potvrdila jsem. Paní došla k velice zajímavému závěru:
„Hmm... To je nějaké divné,“ prohlásila a vyzkoušela postupně snad pět různých paměťových karet. Foťák je absolutně ignoroval.
„Uvidíme, co tomu řeknou.“ Víte, co tomu řekli? Že se prý závada neprojevila!
Nechápu. Každopádně měli pravdu - závada se už víckrát neprojevila. S Nikonkem jsme od té doby jedna ruka. 



Notebook 


Vztahy s notebookem vydají na celý článek.
Proto si, prosím, týden počkejte. Vraťte se 15. 9. ve 14:30! 



Mixér 


Pořídili jsme si s mužem mixér.
„Hurá, můžu udělat hummus!"
Dva dny jsem namáčela cizrnu. Hodinu jsem ji vařila. Koupila jsem si drahou sezamovou pastu. Pak jsem zapnula fungl nový tyčový mixér... pár vteřin jsem mixovala... a pak bylo po všem! Mixér se pokazil! 

Muž měl podezření, že jsem se k němu nezachovala, jak jsem měla. Chovala jsem se k němu ale úplně stejně jako k jiným mixérům. Třeba mamčin tyčový mixér jsem použila snad stokrát a dosud žije! 

Nás nový mixér se pokazil určitě jenom proto, že mě roboti nemají rádi. 
Ach jo. 

Občas nám protestuje dokonce i sporák. Obvykle, když chci vařit já. Naštěstí se to moc často nestává.
I kávovar protestuje jenom mi, muže poslouchá.
Co se těm robotům na mně nelíbí? Vždyť jsem docela hezká. 




Jaké vztahy máte s roboty vy? 


Kája




3 komentáře:

  1. Ze mě si zase dělá srandu čtečka. Chvíli po nákupu se začala po dvou stranách při listování sekat, musela jsem vypnout knížku a otevřít ji znovu - samozřejmě na začátku. Než jsem si posháněla bublinkovou obálku, kontakt na servis a info, co jim poslat, uběhly dva týdny, a když jsem to zkusmo zapnula po dvou týdnech bez sáhnutí, najednou to zase jede :) Můžu jim to já na tu reklamaci poslat? :)

    Deníček blogerky

    OdpovědětVymazat
  2. Já to mám úplně stejně! Nový mobil s nefunkčním foťákem xkrát v opravně, stále nefunkční. Tak jsem ho darovala mamce a té funguje už 5 let.
    Notebook? Wi-fi nejde, i když s ní nic není. Do toho se sám zapíná. V opravně zkoušeli všechno, našli chybu na harddisku a počítač stále má svoji hlavu. Jednou mu týden nefungoval zvuk - prostě jen tak.
    Čtečka? Po vypršení záruky najednou zapomněla zapamatovávat si poslední otevřené stránky.
    Jediný tablet byl v pohodě. Dokud se před rokem nevypnul sám od sebe a už se nikdy nezapnul...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak takáto smola so strojmi by bola pre mňa pri mojom povolaní absolútne deštruktívna :D Našťastie mňa technika celkom zvykne počúvať. Tie reklamácie kde sa porucha neprejavila vyzerajú akoby to opravili a napísali, že tomu nič nebolo len preto, že s tým majú menej papierovačiek :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentáře. :) Klidně se rozpovídejte, ráda si od vás něco přečtu.