Sebekrásnější podnik neudělá dobrý dojem, když v něm pracuje neslušná obsluha

Mám oblíbenou kavárnu. S kávou to tam umí, nabízejí výborné dezerty a prostředí je příjemné. Minulý týden mi ji ale jeden barista dost znechutil. Slyšte můj nedávný příběh a podělte se o své, určitě něco máte v zásobě. 


Bezkofeinová káva? To je ale nesmysl! 

Hlavou mi létaly různé myšlenky, ale žádné se netýkaly zadaných témat, o kterých jsem měla psát. I rozhodla jsem se změnit pracovní prostředí. Jako první mě napadla knihovna, ovšem tam bych musela mít celou dobu roušku. Raději jsem zvolila oblíbenou kavárnu. 

Navzdory svým zvykům jsem si objednala flat white v ledové variantě. V létě mě takové vymoženosti občas lákají. Jelikož bych to jako těhotná neměla přehánět s kofeinem, požádala jsem baristu, aby mi nápoj připravil z dekofeinované kávy. Od ženské z pupkem takové přání nepřekvapí, říkala jsem si. Barista se ale zatvářil podivně. Z tónu, jakým mi sděloval heslo od wifi, jsem cítila opovržení. 

Nehodlala jsem se tím zabývat. Vytáhla jsem notebook, otevřela potřebné odkazy a jala se studovat podklady k zadanému textu. Klid jsem měla jen pár vteřin. Od baru přicházely narážky na moji podivnou objednávku. Flat white bez kofeinu? Kdo to kdy viděl? 

Flat white je káva připravená z dvojitého espressa a mléka. Je to takové kávovější cappuccino. Dvojité espresso si objednávám proto, abych si více užila chuť kávy. Bezkofeinová sice nedosahuje zázračných kvalit, ale to mi nevadí. Ve srovnání s instantní je to pořád dobrota. 

Barista se na chvíli odmlčel. Říkala jsem si, že bude radost s ním dvě hodiny sedět v prázdné kavárně a přemýšlela jsem, jak bude reagovat, až si později objednám sendvič bez šunky. Znovu jsem se pokusila ponořit do práce, ale byla jsem vyrušena ještě horšími, ostřejšími řečmi

Že prý nechápe, jaký má flat white bez kofeinu smysl. Je to přece dvojitá porce a pije se proto, že je silnější. Význam bezkofeinové varianty mu uniká. Argumenty, že mi jde o chuť, nezabíraly. Ale co, náš zákazník, náš pán, takže mi to připraví, i když tomu vůbec nerozumí... 

V tu chvíli už jsem byla napěněná jako cafe latte. Strčila jsem notebook do kabelky a se slovy, že jdu někam, kde ke mně budou milejší, jsem kavárnu opustila.
„Tak pardoooon," slyšela jsem za sebou. Ani jsem se ohlédla, jak jsem byla znechucená.

Přání může znít hloupě, ale vyhovět se mu musí 

Vyprávěla jsem příběh sestře. Vtipkovala, že se do kavárny vrátíme spolu. Jedna těhotná, druhá alergická na laktózu. Já si dám kávu bez kofeinu, ona cappuccino ze sójového mléka. K tomu si dáme sendviče, já bez šunky, ona bez sýru. Vydrží pan barista takové pokušení? 

Jo, já vím, že by si z našich objednávek jeden ťukal na čelo, ale co se dá dělat. Taky jsem si jako pokladní myslela o zákaznících svoje, a přesto jsem jim podala třetí vodku v jeden den s úsměvem a bez řečí. 

Ani se zákazníky to není lehké, buďte ohleduplní

Historek s nepříjemnými číšníky, prodavači a dalšími podobnými lidmi máme všichni určitě dost. Musíme si ale uvědomit, že ani oni to nemají lehké. Vyzkoušela jsem si to jako pokladní v supermarketu a obsluha v 5D kině. Vysmívat se nahlas něčí objednávce je špatné, ale být celou směnu dokonalý je zase nemožné. Nestíhat nebo něco poplést je lidské, stejně tak působit mírně podrážděně, když se to lidmi zrovna hemží. Berte na to, prosím, ohled a snažte se to lidem ve službách ulehčit. 
...

Teď je řada na vás. Kde vás obsluha ohromila a kde naopak zklamala? A pokud máte zkušenosti z druhé strany, jaké jsou vaše nejlepší a nejhorší zážitky se zákazníky či návštěvníky?
Kája

Komentáře

  1. Nebudeme jmenovat, ale je to taková ta nová kavárna se jménem v názvu? Osobně jsem tam taky neměla super zážitek, tak mi to přijde i celkem pravděpodobné, sama tam další návštěvu neplánuju.
    Jinak je to opravdu tak, nedávno jsme potřebovali něco vybavit v T-Mobilu, slečna v prodejně příjemná jako osina, zákazník očividně obtěžuje, štěkala jak výstavní Alík a nápomocná samozřejmě nebyla... no, na firmu to opravdu hází špatné světlo. Day

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdá se, že myslíme stejnou kavárnu.
      S ostatními zaměstnanci jsem problém neměla, naopak, přišli mi milí, ale tento na mě dobrý dojem neudělal už v minulosti. Tehdy mi to ale bylo celkem jedno, brala jsem jen kávu s sebou, takže jsem s ním nemusela trávit čas.

      Vymazat
  2. S kavárnou nemáme zkušenost, ale s obsluhou v jedné hospodě ano. Chodíme tam každý týden na kvíz. Někdy mi příjde, že to dělají naschvál :D Sedíme u stolu a nikdo nepřišel, pak si k nám sedl kamarád a ona přiběhla s úsměvem a on si objednal a než jsem se my ostatní nadechli už byla pryč.. a takhle to je skoro pořád. Už jednou jsem jí řekla, že pokud jí práce nebaví ať to nedělá. Asi to zafungovalo, protože od teď se usmívá a vše je v pořádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn, že to pomohlo. :)
      Chápu, že je někdy obsluha nevrlá, musí toho mít nad hlavu, ale toto jsou opravdu naschvály.. :-(

      Vymazat
  3. Kaji podobnú skúsenosť má asi väčšina z nás. Dlhoročne navštevujem jednu známu reštauráciu v Prahe. Vždy som spokojná, až na jeden krát, keď ma čašník s iróniou v hlase odbil z odpoveďou na objednávku. Citujem: " A to ste kde videla objednávať samotné opekané zemiaky? Na Slovensku by si to žiadna reštaurácia nedovolila." poďakovala som a odišla so smútkom v srdci. Prebolelo, preto sa tam rada vraciam. A naďalej objednávam iba opekané zemiačky . Je to o ľudoch.
    Krásny dník prajem Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to je úplně stejné jako můj zážitek z kavárny! Ach jo. Ať si o našich objednávkách myslí, co chtějí, ale na komentáře nemají nárok. Jednou to v nabídce mají, tak co. Že si ty brambory lidi většinou dávají jako přílohu k masu neznamená, že to nemůžeš udělat jinak.

      Vymazat

Okomentovat

Všem děkuji za komentáře. Nebojte se rozepsat.