Prohloupila jsem s Leo Expressem

Nedávná cesta z Prahy byla krušná. RegioJet nás vypekl tím, že nezařadil vůz s dětským kupé, do kterého jsme měli rezervaci. Klasické kupé nám nevyhovovalo, a tak jsme si udělali neplánovaný výlet do Pardubic. Když jsem řešila, jak se z Pardubic dostaneme domů, neuváženě jsem rezervovala jízdenky do Leo Expressu.  Krátce na to jsem je stornovala, ale peníze zpátky nedostanu. Dávejte si pozor, kde jste zaregistrovaní a jaké vyplňujete e-mailové adresy! 


Neplánovně jsme se podívali do Pardubic. RegioJet nám na trasu Praha-Ostrava nezařadil vůz, ve kterém jsme měli rezervovaná místa do dětského kupé. Optimisticky jsem doufala, že cesta proběhne hladce i tak. Okolnosti ovšem vůbec neodpovídaly mým naivním představám. Výsledkem bylo nepohodlí a špatná nálada u všech členů rodiny s výjimkou feny. Té bylo všechno jedno, hlavně že může konečně ležet. Rozhodli jsme se vystoupit v Pardubicích a do Ostravy se dostat přijatelnějším způsobem. 

RegioJet s volným dětským kupé měl jet až o tři hodiny později. S ohledem na našeho tříletého pasažera se mi tato možnost zrovna nelíbila. Proto jsem se podívala i na Leo Express. 

A pak jsem udělala velkou chybu. 
Bez většího uvažování jsem koupila jízdenky. Teprve potom jsem zkoumala, jak vlastně vypadá tamější dětský oddíl. Škoda, že jsem s platbou nepočkala! 

Zjistila jsem totiž, že dětský oddíl cílí na trochu starší věkovou skupinu než potřebuji. Děti v něm nemají takovou volnost jako v RegioJetu, kde se dětské kupé rovná malé herně. Synáček by musel v Leo Expressu vydržet na sedadle, což by byl pro nás oba těžký boj. 

Jízdenky jsem proto rychle stornovala. Myslela jsem si, že se mi peníze vrátí na účet. 
Ukázalo se však, že jsem členem jejich Smile Clubu. A jako člen Smile Clubu nemám na vrácení peněz na účet nárok. Dostala jsem kredity, které mohu využít k nákupu další jízdenky, občerstvení ve vlaku nebo reklamních předmětů. 


Hádáte správně, kredity mi jsou k ničemu. 

O registraci do Smile Clubu samozřejmě vím, ale když jsem kupovala jízdenku, nebyla jsem přihlášená a ani mě nenapadlo, že je moje členství ještě platné. Že nemám nárok na vrácení peněz na účet, by mě také nenapadlo. 

Kdybych byla zadala druhou e-mailovou adresu, rezervace by se s mým účtem nespojila. Ale koho by to napadlo? A tak se jen popadám za hlavu a utěšuju se, že až jednou někam sama pojedu, budu potěšená, že jedu "zdarma". Nebo koupím synáčkovi za kredity vláček. Ten jako jediný reklamní předmět dává trochu smysl. 

Jak s kredity naložím, je otevřené. Jistě vím, že jakmile je vyčerpám, účet pro jistotu zruším


Dávejte si pozor, kam se registrujete! 

Kája

Komentáře

  1. Poprvé LE? Přece tam není prostor udělat dětské kupé podobně jako v RJ.

    OdpovědětVymazat
  2. Chybami se člověk učí. Určitě nejsi jediná, kdo byl takto překvapen.

    OdpovědětVymazat
  3. Máš na ty vlaky velké nároky. Je to hromadná doprava. Musí mít nějaké mouchy. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Asi som rada, že u nás jazdí na dráhach len jedna spoločnosť, aj keď u nich sa niekedy nedali stornovať elektronické lístky, lebo boli na ten konkrétny vlak. Keď sme sa spoznali s mužom, tak sme jeden vlak nestihli a lístky sa nedali ani presunúť na iný vlak ani stornovať, takže 50€ v háji :-D velice rada na to spomínam. Od vtedy si kupujem lístky s veľkou rozvahou.
    Inak detské kupé v ŽSR je dosť žalostné. Jediné, čo je na ňom detské je stolík s mapkou Človeče nehnevaj sa (ale figúrky a kocku si musí asi človek doniesť - netuším), detské nálepky na sklenených výplniach a prebaľovací pult na dosť priestrannom WC a tým detský vagón v pojme detský končí, ale zvládli sme pár jázd s trojročným torpédom :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Všem děkuji za komentáře. Nebojte se rozepsat.