Beskydská terapie V

Co se týče hor, jsem nenapravitelná. Mám je čím dál radši. Proto vychází už pátý díl mé Beskydské terapie! Trasy jsou tentokrát dvě. Pěkné a pohodové. Nasbírejte se mnou inspiraci na výlet a přesvěčte se na fotkách, že to tady máme moc hezké.

Metylovická hůrka a Ondřejník

Dnešní terapie nezačne přímo v Beskydech, ale kousek před nimi. Snad mi odpustíte, dvakrát už jsme to tak udělali. Seznámím vás s trasou, kterou jsem vynalezla v roce 2014 a nedávno si ji pro veliký úspěch zopakovala.

Začínáme v obci Pržno. Jezdí sem vlaky z Ostravy (a Frýdku) i z Frenštátu pod Radhoštěm. Vycházíme po modré značce. Kousek jdeme podél hlavní cesty, brzy se od ní ale oddělíme; kolem rodinných domů se dostaneme k řece. Za ní musíme přrkonat rychlostní silnici a pak už konečne budeme v přírodě. Náš první cíl se nachází v 510 m n. m.,  cestou k němu si užijeme výhled směrem na Místek.

Dále pokračujeme po žluté. Krátce na to se octneme na louce. Beskydy budete mít jako na dlani.

Z Metylovické hůrky dojdeme do Metylovic. Sotva sejdeme jeden kopes, čeká na nás druhý. Na rozcestí Kubalanky vymeníme žlutou barvu za zelenou. Ta nás dovede k turistické chatě Ondřejnk. Mrkněte i na B-terapii II, popisuji tam i neznačenou trasu na vrchol Ondřejníku (890 m n. m.).

Sejdeme po modré do Frýdlantu nad Ostavicí. Možností je více - o jedné z nich, cestě přes Skalku do Kunčic po Ondřejníkem jsem psala v B-terapii IV.

Odkaz na mapu

Velký Javorník

V půlce října přišlo babí léto. Využila jsem ho naplno, oba víkendové dny jsem vyrazila na hory. Jednou se konala trasa podobné té, kterou znáte z B-terapie č. III přes Kotař a Prašivou. Cílem druhého výletu byl Velký Javorník. I o tom jsme už mluvili, tentokrát jsme ale nešli zdlouhavě z Hostašovic, jako tomu bylo v 1. B-terapii.

Jeli jsme v sestavě dva lidi a dvě feny. Vlakem jsme se dostali do Frenštátu pod Radhoštěm. Trochu jsme se zamotali ve městě, vždycky tam trochu bloudím, pak jsme se napojili na zelenou trasu. Cesta na Velký Javorník je dost vtipná. Zpočátku se totiž zdá být dost pohodová... a na závěr vám to dá pěkně vyžrat. V nejprudším kopci mě naštěsti táhla huskynka Chloé. 😎

Na Velkém Javorníku jako obvykle dost foukalo. Na rozhledně jsme se téměř nezdrželi, ale uznejte, že to před ní holkám moc sluší.

Zpátky jsme šli kousek po červené až na rozcestník Malý javorník. Dolů do Frenštátu jsme se dostali po modré značce. Cílem je parkoviště, čekalo tam na nás auto. Vlakem jsme už nemuseli. 😊

Odkaz na mapu

V poslední době jsem byla také na Ostrém a na pěkné procházce na Starých Hamrech. Protože jsem nebyla vedoucí výpravy, nejsem teď schopná zaznamenat trasy do mapy. Taková ostuda! Každopádně... hory jsou závislost. Čím dál víc...

Kája

Komentáře

1. Musím přiznat, že od té doby co jsem poznal hory v Itálii, Francii, Švýcarsku, mě už ty Beskydy moc nebaví a nelákají. Nějak mi tam chybí ty skály, strmé kozí stezky, daleké výhledy. A to jsem byl fanatik, který byl schopen za den jít pěšky z Frýdku přes Lysou horu, Visalaje až na Bílý kříž a prošel skoro všechny značené stezky v Beskydech. Ale ta fotka s krásnou slečnou a krásnou fenkou se mi moc líbí!

OdpovědětVymazat
  2. Doporučuji stáhnout Mapy.cz včetně mapových pokladů, zapnout stopaře a dále nemusíš řešit. :-)

3. Máte tam opravdu krásně. I počasí vám skvěle vychází, to je důležité :) psím holkám to moc sluší