Dovolená 2023, 1. část: Vynesla jsem si miminko na nejvyšší horu Moravy

Zdravím vás z dovolené! V půjčeném domečku, jak říká synáček, jsme teprve třetí den, ale připadá mi, jako bychom tady byli déle. Včera jsme stihli dva výlety, jeden městský, druhý horský. Povyprávím vám o jedné ze svých oblíbených kaváren a o výstupu na Praděd.

První den dovolené jsme se jen seznamovali s domečkem. Vyráželi jsme až odpoledne, takže na nic jiného nebyl čas. Máme tady tři pokoje a kuchyňský kout, terasu a docela velkou zahradu. Hned bych se nastěhovala na trvalo.

Druhý den jsme zahájili výletem do kavárny. Jo, to bychom nebyli my, kdybychom Pikolu v Šumperku nechali nedotčenou. Kavárna byla přesně taková, jakou jsi ji pamatuju. Výborná káva připravovaná na bázi espressa i alternativními metodami, velká nabídka dortů, o víkendy brunche. Prostředí příjemné, obsluha ochotná. Doporučuji každému, kdo bude mít cestu kolem. Jen nepočítejte se soukromím, stoly jsou dost blízko sebe a zákazníků asi chodí hodně.

Všichni tři jsme si v Šumperku koupili suvenýry. Manžel třička, synáček auto a já sukni od lokální švadlenky. Byl to spontánní nákup, na první pohled jsem se zamilovala a navzdory synáčkovu negativnímu názoru jsem ji po chvíli nesla k pokladně. Bez dovolenkového režimu bych si sukni za osm stovek jen tak nedovolila, ale víte snad o lepším suvenýru?

Kavárna Pikola Šumperk

Odpoledne jsme měli na programu zdolat nejvyšší horu Moravy. Praděd je s nadmořskou výškou 1491 m o 168 m vyšší než naše Lysá hora, výstup ale může být mnohem pohodlnější. Když se necháte vyvézt autobusem na Ovčárnu, zbudou vám jen 3,5 km po asfaltové cestě. Pro rodinu s tříletým dítětem je to nejrozumější možnost.

• Výjezd autem na Ovčárnu stojí 800 Kč. Parkovné v Karlově Studánce (parkoviště Hvězda) je za 130 Kč, jízdenka pro dospělého vychází na 80 Kč, pro dítě na 40 Kč. Doprava je kyvadlová, nahoru se vyjíždí v celou hodinu, od Ovčárny vždy o půl.

Od Ovčárny je krásně vidět vrchol Pradědu. Synáčko to zjevně vyděsilo. Po pár krocích si zažádal o nosítko. A tak jsem šlapala nahoru s třináctikilovým nákladem. Dnes mě z toho bolí nohy, ale nestěžuju si. Bylo hezké si po delší době pořádně ponosit svoje „miminko".

Cestou jsme se kochali výhledem, ale čím jsme byli výš, tím více nás zlobil vítr. V cíli nás před ním naštěstí chránila budova restaurace. Zklamalo nás ale, že jsme si neměli kam sednout. Na Lysé hoře je to podle mne mnohem hezčí.

Praděd

Večer jsme si užívali terasu a zahradu u našeho ubytování.
Chci si ten půjčený domeček nechat!

Kája

Komentáře

1. Pristane ti to, vidieť, že si na výlete spokojná :) a teda, klobúk dole, že si malého vyniesla v nosítku :)

1. Děkuji. :)
      Noo, nebylo to zas tak náročné. Ale zátěž jsem rozhodně pocítila. :D

Vymazat
  2. Až bude chlapeček trochu větší, moc doporučuji stezku údolím Bílé Opavy na Ovčárnu, je to nádherný kout naší země - vodopády, dřevěné chodníky, krásná příroda. Z Ovčárny se pak se dá případně pokračovat i právě na Praděd, nebo se svézt autobusem na Hvězdu. Jeden z mých nejoblíbenějších výletů u nás v Česku!

Odpovědi
    1. Údolím Bílé Opravy jsme kdysi šli a určitě se tam jednou podívám znovu.
      Jindy jsem šla na Praděd z Kout nad Desnou, to byla také zajímavá trasa.
      Horských přání mám do budoucna víc než dost.

Vymazat
  3. Sukňa je super suvenír :-)Náš Pampúšik bol čisto kočíkové dieťa, náš krásny Richino nosič za viac ako 100€ bol použitý presne 2x :-D ale v jeho necelých 14kg s nosením asi začínať nebudeme už :-D :-D ale nejaké bábo do 8kg by som si ponosila rada :-D

Odpovědi
    1. Začínat na 14 kilech by bylo kruté. Mně to zas tak nepřijde, když si zvykám od cca čtyř kil.

Vymazat
  4. Nevidím tu žádné fotky z toho ubytování, což je škoda. :)