Dne 25. 6. jsem slavnostně zakončila svůj třetí školní rok v roli učitelky. Rozdala jsem vysvědčení, pochvalné listy a prázdninové deníky, dostala jsem hromadu květin a sladkostí, naposledy před dlouhou pauzou jsme si společně zatancovali, a pak jsem děti poslala na jejich první školní prázdniny. Nechápu, jak je možné, že je celý rok za námi. Stále mám před očima nejisté dětičky, které v září nastoupily do školy. Přitom jsme stihli odvést obrovský kus práce.
bepisovala jsem školy jako uchazečka o pozici asistenta pedagoga. Říkala jsem si totiž, že učit při studiu a péči o tříleté dítě by bylo příliš náročné. Pozvali mě jen do jedné školy. Potřebovali tam asistenci u chlapce v deváté třídě. Jeho věk mě trochu děsil, ale asi bych o této práci uvažovala, kdyby nešlo o poloviční úvazek. Denně bych pracovala tři nebo čtyři hodiny a na účet by mi chodilo jen nepatrně víc, než kolik mi v té době chodilo v podobě rodičovského příspěvku.
,,To radši půjdu do Albertu," říkala jsem si.
Po pohovoru se mi neozvali, snad zaměstnali někoho staršího a urostlejšího. Doplňovat zboží jsem ale nemusela. Z ničeho nic přišly dvě skvělé příležitosti. Díky známostem se mi naskytla možnost učit ve školce. Ve stejnou dobu mi přišla zpráv z nedaleké základky, že asistenta nepotřebují, ale hledají učitele do 1. třídy. Nechtěla bych...?
Byl to těžký vnitřní boj. Na obou místech stačilo říct ano, ale musela jsem ho říct co nejrychleji. Zpočátku jsem se přikláněla k mateřské škole. Říkala jsem si, že práce tam by mohla být méně náročná. Na druhou stranu vzhledem k vyššímu počtu hodin přímé pedagogické práce není tak flexibilní. Navíc se tam střídají ranní a odpolední směny, z čehož by pro mne plynuly organizační problémy. A co víc, není to škola. Malé dítě mám přece doma.
Kývla jsem na první třídu, i když jsem se toho bála.
Ze začátku to nebylo jednoduché. Tak, jako si děti zvykaly na školu, musela jsem si já zvykat na ně. Do té doby jsem učila zkušené žáky, kteří uměli najít stranu 24 a přečíst si zadání. Dva týdny byly kritické, pak jsem postupně přicházela na to, jak s prvňáčky pracovat.
To je moc krásné :-) Ten přechod do školního režimu musí být pro všechny fakt náročný, takže jsi odvedla pořádný kus velmi podstatné práce. Ať se ti s tvými dětmi i nadále takhle krásně daří!
OdpovědětVymazatDěkuji za přání. Už se moc těším do práce.
VymazatMyslím, že ste to všetci zvládli skvele :-) Prvá trieda je podľa mňa najťažšia, aj pre detičky, aj pre pani učiteľky, predsa len oproti škôlke to musí byť riadna zmena.
OdpovědětVymazatMenia sa vám každý rok triedy? Ja som mala prvý ročník jednu pani učiteľku, v druhej triede druhú, potom v 3 a 4 rovnakú a 5-9 skvelého triedneho :-)
Ve druhé třídě budu s dětmi pokračovat. Pak se uvidí. Zvykem je, že je jeden učitel 1.-3. nebo rovnou 1.-5. třídu.
VymazatKlobouk dolů! První třída je nejtěžší. Také jsem měla možnost ji učit, ale jen týden. Praxe je prostě nejlepší učitel, kam se hrabe teorie.
OdpovědětVymazatTo rozhodně!
VymazatJo, první třída je náročná, ale zase se tam všechno opakuje stále a stále dokola, nové učivo je nové jen v uvozovkách (postupně přibývají písmenka, pomaličku se rozšiřuje obor v matematice), takže se na to dá zvyknout.
Druhá třída bude pohodaaa! :D