Chamonix a Ženeva, velmi lehká pěší turistika a zábava s vodotryskem

Nejsem zastánce organizovaných zájezdů, přesto jsem se přihlásila na bleskový výlet do Chamonix a Ženevy. Vyjíždělo se v pátek večer z Prahy, v sobotu večer se odjíždělo zpátky. Na zkoumání nových míst jsme tak měli jediný den. I tak jsem si to užila. Ocitla jsem se v milovaných Alpách, kochala jsem se úžasnými výhledy a nakonec jsem si užila osvěžení pod ženevským vodotryskem. Přečtěte si o tom víc a prohlédněte si fotky ze Savojských Alp!

Výlet jsem naplánovala v květnu, když jsem měla smutné vyhlídky na léto. Vypadalo to, že se nikam nepodívám. Ukecala kamaráda Toma, aby se mnou koupil zájezd na Slevomatu. Nakonec vzniklo výletů až až: Salzburk, Berlín, Dolomity. A k tomu Velká Fatra a plno Beskyd. Cestovala jsem tolik, že už se mi do Chamonix ani moc nechtělo. Nakonec jsem ale ráda, že jsem jela!

Vyrazla jsem ráno. V Praze jsem měla domluvený sraz s bývalou kolegyní. Kolem půl páté jsme se sešli s Tomem. Našli jsme spolu místo, odkud se mělo odjíždět. Doporučovali nám přijít cca 20 minut předem, aby všechno proběhlo hladce. Cestující tam byli všichni, průvodce a autobus ne.
Vyjeli jsme s půl hodinovým zpožděním.

Ještě jsme nevyjeli z města a už jsem věděla, že mi celou dobu bude průvodce pít krev. Neumí mluvit, nedokáže říct souvisle tři věty. Za každá tři slova vkládá "eeee" a projev postrádá logickou větnou skladbu. Navíc pořád zmatkoval, některé informace opakoval, jiné pletl. Naštěstí jsem s ním nemusela trávit čas mimo autobus. V Chamonix i v Ženevě jsem se okamžitě oddělila.

Do cíle č. 1 jsme dorazili krátce před osmou hodinou. Téměř všichni včetně Toma se cpali na lanovku vedoucí k Aiguille du Midi, odkud je výhled na Mont Blanc. Já jsem tuto vyhledávanou atrakci vypustila. Platit 62 euro za to, abych se cpala s mnoha a mnoha dalšími lidmi se mi nechtělo. Raději jsem vyjela za poloviční cenu na protější kopec Le Brévent. Výhled jsemměla taky úžasný a navíc jsem se cítila sama, lidí tam bylo po skromnu, většinou jen praví horští nadšenci, pro které byla stanice lanovky výchozím bodem pro pořádnou túru.

Já jsem pořádnou túru neměla, prošla jsem se jen kousek. Více času jsem seděla, slunila se a kochala.
(Hned po focení jsem šla do trička. Když vyšlo slunce, teplota se náhle změnila.)

Tato fotka je snad nejlepší ze všech, co jsem kdy v Alpách pořídila. <3

V jednu jsme se sešli s Tomem, nakoupili pití a dobroty a jali se zkoumat Chamonix. Je to město plné kaváren, restaurací a obchodů se sportovním vybavením. V jednom z nich jsem se zamilovala do zimní bundy. Jak už to tak bývá, když se mi líbí nějaké oblečení, nekoupila jsem si ji a teď na ni vzpomínám.

V pět nastal čas pro přesun do Ženevy. Je to po Curychu druhé nejlidnatější švýcarské město a čtvrté město ve Švýcarsku, které jsem poznala. (Předtím jsem byla v Curychu,Bernu a Lucernu.)

Na prohlídku jsme měli pouze hodinu a půl. Snad třetinu času jsme věnovali vodotrysku. Nejdříve jsme ho pozorovali jen z dálky, pak jsme ale zjistili, že se dá jít až k němu. Někteří blázni běhali přímo pod ním, takže byli úplně mokří. My jsme se jen trochu osvěžili.

Potom jsme poseděli u hospody, protože Tom chtěl ochutnat švýcarské pivo. Nakonec jsme se na město podívali z výšky - svezli jsme se na "vídeňském" kole. Pomalu se s námi třikrát otočilo, během třetího kolečka se zastavilo, abychom měli více času na výhled. Všude kolem byly vidět hory! Ženeva mě okouzlila, i když jsem v ní byla jen krátce. Ráda se tam někdy vrátím.

... a pak už se jelo do Prahy a nakonec do Frýdku. Konec výletu, konec letního cestování.

Kde jste letos byli vy?

Kája

Komentáře

1. Káji, moc krásné fotky! Já jsem letos kromě 3 dní na Uherskohradišťsku nebyla nikde souvisle, podnikla jsem spíše výlety a na podzim se možná vydám do Německa za kamarádkou :)

Odpovědi
    1. Aby nebyly krásné fotky, když jsou Alpy tak krásné. :-)
      I malé výlety jsou fajn!

Vymazat
  2. Krásné fotky. To musela být paráda :). Já jsem byla v Jeseníkách a Litoměřicích. V blízké době budou články. No a za měsíc jedeme do Skotska <3! Moc se těším :)

OdpovědětVymazat
  3. Bych trpěl jako zvíře, kdybych po pár hodinách v Chamonix musel sednout na autobus a jet tak brzo pryč. Ale tak asi lepší něco než nic. Za kolik Slevomat prodává tyhle honemhonem výlety?
    Já shodou okolností jedu do Chamonix a Ženevy příští týden. Protože v CERNu je den otevřených dveří. Tak snad nebude pod Mont Blancem příliš velká zima.

Odpovědi
    1. Tak mi zvědavost nedala a našel jsem to na Slevomatu za 1990 Kč. No, nechci tady zase dělat reklamu tomu zelenému německému dopravci, ale z Ostravy do Chamonix přes Milano se dá zajet za 440 Kč. Ale chce to mít trošku více času.

Vymazat
    2. Chtěla jsem na výlet. To je všechno.

4. Moc pěkné fotky a míto :) Líbí se mi tvůj styl psaní a blog. Taky píšu blog, můžes mrknout ke mě a stát se pravidelným čtenářem, budu moc ráda :) https://fitfoodhealthy95.blogspot.com/