Salzburg: Obrázkový průvodce a Kájiny omyly

Vyjely jsme s mamkou na výlet. Podívaly jsme se do Salzburku. Já už jsem ho jednou navštívila v době vánočních trhů. Mamka o něm do nedávna jenom snila. Město je krásné, počasí vyšlo, výlet byl prostě povedený. Pojďte si ho se mnou užít alespoň na fotkách.

Jako první to chce kávu...

Přijely jsme ve tři čtvrtě na pět. Plán večera byl jasný: Ubytujeme se a vyrazíme do kavárny. Představa, že jenom odložíme věci na pokoj a hned půjdeme pryč, se ukázala být dost naivní. Nejdřív jsem musela vyřešit jeden problém (dozvíte se o něm níže v části Kájiny omyly). Vyřizování je pro mne utrpení i česky, v cizím jazyku to byl teprve hardcore. Musela jsem to rychle zapít kávou.

Řešení problému mě rozmluvilo tak, že jsem s číšníkem mluvila spontánně a nestyděla jsem se. Nadopované kofeinem jsme vyrazily k zámku Mirabell a prošly se v jeho krásných zahradách.

Procházkou kolem řeky jsme pak došly k ubytování.

Seekirche am Wallersee

Na druhý den jsem naplánovala výlet do vesnice Seekirche am Wallersee. Proč? Chtěla jsem vidět jezero. Wallersee na mne na první pohled působilo jako naše přehrada Olešná. Voda a pozadí hory, na pohled žádný rozdíl. Musím ale uznat, že u jezera to bylo pěknější.

Samotná vesnice je jako malovaná, tolik krásných domů na jednom místě! Také tam mají pěkný zámek s bujnou zahradou. Škoda, že tamější restaurace měla zavřeno, určitě by mi tam moc chutnalo.

Do Seekirche je to ze Salcburku kousek, vlak jel cca čtvrt hodiny. Výlet všem doporučuju!

Salzburský hrad: Konečně jsem viděla hory!

Po výletě jsme si daly výborný oběd a chvíli jsme poležely na pokoji. Když jsme nasbíraly dost sil, vyrazily jsme vstříc Salzbzurskému hradu. Stoupání bylo snadnější, než jsem čekala. Nahoře jsme byly za chvíli. Vstup na hrad stojí deset euro. Hradního jsme nic moc neviděly, ale výhled za to stál! Hlavně ten na "opačnou stranu". Konečně jsem díky tomu viděla pořádné hory! Z města na ně není skoro vidět, pořád se za něco schovávají.

Z hradu jsme šly zpátky na ubytování, cestou jsme se zastavily v obchodu se suvenýry a nakoupily rodinným příslušníkům Mozartovy koule. Spát jsme šly brzy, měly jsme za sebou náročný den.

Ráno jsme uklidily pokoj, namačkaly všechny věci do batohů a vydaly se do kavárny na wafli s horkými malinami. Když výlet, tak se vším všudy, ne? Chvíli jsme se ještě toulaly městem... a pak už přišel čas odjezdu. Ahoj Salzburku, měla jsem se v tobě hezky!

Kájiny omyly

A teď se přiznám, co jsem popletla. Pominu-li to, jak mi selhával orientační smysl (málem jsem zabloudila i v Brně ve Vaňkovce), omyl nastal s rezervací noclehu. I když jsem jízdenky koupila na 14. 7., nocleh jsem z nějakého důvodu měla až od dalšího dne. Naštěstí pro nás měli volný pokoj a peníze za noc navíc mi vrátili, takže se vlastně nic nestalo. Jen jsem musela hodně mluvit německy, což není zrovna moje silná stránka... Příště si musím dát větší pozor!

Kája

P. S. Ubytované jsme byly přes Airbnb v The Keep Eco Residence. Pokojičký byly malinké, ale útulné. WC a sprchy společné s ostatními hosty. K dispozici byla také pračka, ale byly jsme v Salzburku tak krátce, že jsme neměly příležitost ji využít.

Komentáře

1. Ze zamotání se ve Vaňkovce si nic nedělej, byla jsem tam tolikrát a taky se mi to stává :)! V Salzburgu jsem ještě nebyla, ale vypadá to tam moc hezky, alespoň z tvých fotek.

Odpovědi
    1. Až nebudeš vědět, kam na výlet, Salzburk doporučuju! Je krásný v létě i před Vánoci. :-) A z Brna ho máš trochu blíž... :-D

Vymazat
  2. Muselo tam být krásně! Také bych se tam ráda podívala. Děkuji, že jsem mohla aspoň díky tvým fotkám :)

Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář. Ano, je tam nádherně.

Vymazat
  3. Krásné fotky, určitě jste si to tam užily :) No a komunikace v němčině, to by byl pro mě asi největší zádrhel, ale jsi šikovná, že jsi si s tím poradila :)

OdpovědětVymazat
  4. Také jsi si výlet užila, to je vidět! :) Nojo, člověk se holt občas uklikne, ještěže se vše vyřešilo a ještě ke všemu v němčině! Obdiv :)

1. No jo. Problémy se dějí... mně celkem často. :-D

Vymazat
  5. Veľmi podarené fotky a celkovo super výlet, vyzerá to tam kúzelne :) Čo sa týka toho orientačného zmyslu, ten napríklad mne chýba úplne a strácam sa vždy a všade :D